Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Bara sport, bara sport, bara massor utav sport...

Publicerad 2011-10-23 21:40:09 i Efter operationen

Först gick jag en match med mig själv, sängen och klockan.
Blev väckt av min storasyster halv tolv, men hade nog kunnat sova några timmar till.

Umeå FC -Akropolis på Gammliavallen i en sista och avgörande match om de skulle ta sig upp till superettan, hamna i kval till superettan eller vara kvar i div1 norra.
6035 personer var på plats för att Heja och redan på line-upen fick jag gåshud av trycket på vallen!
Tänk att få uppleva den stämningen som spelare och att veta att flera tusen vill att laget ska lyckas.
Matchen slutade 2-1 och de sista 7 minuterna stod hela publiken upp och applåderade fram laget till seger i div1 och kontraktet till superettan säkrat.
Klart bästa sportevenemanget jag varit på!!!

Sen fick jag supergod middag av storasyster, en tallrik med babyspenat, tomat, qinoua, kokta rödbetor, fetaost, valnötter, fikon och honung. Åh vad smaskigt det var!

Nu har knäet även klarat av en ny aktivitet.
Jag måste ju testa nya saker varje dag så jag märker vad det håller för.
Pingis stod på dagens schema och det gick bra.
Jag var tyvärr inte speciellt rörlig i sidled och det dröjde många bollar innan jag förstod hur jag skulle slå för att både få bollen över nät och på bordet. Det blev många antingen eller!
1 timme pingis och dusch på det.
Jag är nöjd över vad mitt knä klarar efter många om och men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela