Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Saturday night, was Great!

Publicerad 2011-10-09 19:16:08 i Fotboll

I helgen har jag varit ute på en löprunda igår och en idag.
Jag tycker att det går bättre och bättre för varje gång. Men det går absolut inte snabbt! Men nu gäller det bara att bygga upp styrkan och vänja knäet vid stötar igen.
Nedförsbackar är inte alls någon hit, fast det ska väl komma eftersom det också!

Jag ska lägga mest fokus nu på att träna upp muskelstyrkan i benen och sen får konditionsbiten komma när den gemensamma fysträningen börjar i december. Ingen panik över att jag ska komma tillbaka till ett visst datum eller månad, nu ska jag bli smärtfri och hitta igen fotbollssuget igen. Tror att det kommer i och med att jag slipper daglig smärta och känner att knäet håller för fysisk aktivitet!

Hoppas att ni får en mysig söndagkväll! Jag är lite seg efter gårdagens party och dagens fotbollsmatch i regnet. Så jag ska bara ligga framför tvn och mysa, såklart ska jag se Gustavsson 3tr! KUNG!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela