Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

15 min till operation

Publicerad 2011-09-20 12:26:03 i Operationen

och jag fortsätter att mobilblogga!

Kom fram till läkarhuset Norr runt 10 i 11 och fick sitta i deras mysiga väntrum ett tag.

Blev visad till en säng och satte på mig riktigt fula sjukhuskläder, en klänning med öppen rygg och sen en morgonrock ovanpå.
Kröp ner under täcket och halvsov till kl12 då Torgil kom och pratade lite.
Han gick iväg och återkom senare med 2 stora sprutor, de som jag inte sett framemot! Han tvättade knäet och sen stack han in nålen på 3 ställen, det gjorde inte alls lika ont som förra gången.. Tack gode gud.
Men det var ju inte skönt kan jag säga! Nu är mitt knä dubbelt så stort igen och jag har tagit kort på det så ni kan få se senare!

Nu väntar jag bara på att lokalbedövningen ska verka i 20 min och sen tar operationen bara 20 min.

Så runt 14 så får jag hämtning och beger mig hemåt!

Åter igen så känns det inte som att det är jag som ska bli opererad, jag förstår inte att det äntligen är min tur efter all väntan. Men jag förstår inte riktigt heller att jag varit så skadad som jag varit och haft de smärtorna som står i vissa inlägg i bloggen.
Jag är otroligt glad att jag startade min blogg redan när jag gjorde illa mig så jag kan gå tillbaka och minnas!

Haha, nu ligger det någon bredvid mig och snarkar! :)

Kommentarer

Postat av: Sara E.

Publicerad 2011-09-20 16:38:15

Heja Jempa!

Tänker massor på dig och håller tummarna för dig.

kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela