Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag är redo!

Publicerad 2011-09-19 23:22:54 i Operationen

Imorgon smäller det mina vänner!
Jag är inte ett dugg nervös, inte än iallafall!

Ska snart hoppa in i duschen och tvätta mig med descutan, en bakteriedödande tvål som verkligen torkar ut huden och "frissar" till håret. Gnugga och skrubba i alla skrymslen och vrår.

Sen blir det att ta på sig nytvättade kläder och byta sängkläder mot rena.

Jag hade ju inte fått några restriktioner om vad som gällde inför operationen, så imorse var det bara att ringa runt överallt och försöka få någon klarhet. Tillslut så ringde ortoped Torgil Boström upp och jag fick ställa mina frågor.

Jag behöver inte fasta eftersom att operationen görs under lokalbedövning.
Kryckor kan vara bra att ha med sig, iallafall som ett litet stöd.
Duscha med descutan och
vara så mentalt förberedd som möjligt.
Det är reglerna som gäller.

Jag kommer att ligga vaken under operationen och förhoppningsvis lära mig lite om hur knän ser ut och hur de fungerar.
Jag ser framemot att få vara vaken, även fast det känns lite lustigt att jag kommer att ligga och kolla på en skärm medan de är inne i mitt knä.
Att få se ett korsband i sitt riktiga element, hur en menisk ser ut och framförallt hur man går tillväga när man lagar trasiga delar i knäet genom små titthål och små instrument.

Jag kommer kanske med ett inlägg imorgon förmiddag om tankar osv.
Annars får ni vänta till imorgon kväll eller tom till på onsdag.
Beror väl helt enkelt på hur jag mår och hur ont jag har!

KRAM på er! :)

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-09-20 08:01:43

Håller tummarna för att det går bra!

Postat av: emelie

Publicerad 2011-09-20 08:34:45

lycka till!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela