Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Men, nu är det ju snart dags!

Publicerad 2011-09-16 23:06:59 i Operationen

Idag slog det mig att det bara är 4 dagar kvar till meniskoperationen.

Härligt att äntligen få göra bort det och börja sikta mot att kunna leva utan dagliga smärtor eller att behöva vara rädd/orolig över att göra illa mitt knä igen.

Samtidigt så kom jag på att jag inte har den blekaste aning om vad jag får och bör göra som förberedelser inför operationen.
Ska jag åter igen duscha med descutan kvällen innan och operationsmorgonen?
Ska jag fasta även fast operationen ska göras under lokalbedövning?
Ska jag ta med mig kryckor?
Vart görs de nya snitten?

Det enda jag vet är att jag på tisdag kl 11.00 ska infinna mig på Läkarhuset Norr på Umedalen för att laga min menisk.

Jag får väl ringa till antingen Läkarhuset Norr eller Norrlandskliniken på måndag så jag vet vad som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela