Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Vaniljkräm

Publicerad 2011-09-18 12:21:57 i Pyssel

Jag fortsätter på min tårtplanering och den andra fyllningen blir en hemmagjord vaniljkräm.
Så mycket godare än köpt och garanterat klumpfri, samt mycket finare i färgen!

Receptet och bilden är lånat härifrån
http://sotasaker.com/vaniljkram/
Där finns många andra roliga och enkla recept!

Vaniljkräm:
2 äggulor
3dl mjölk 
3 msk socker
1 msk potatismjöl
1 vaniljstång

Dela vaniljstången och skrapa i kärnorna i en kastrull. Blanda i de övriga ingredienserna och vispa ihop för hand. Låt blandningen sjuda, samtidigt som du vispar, tills krämen tjocknar. Låt den för allt i världen inte koka eller brännas i botten, utan håll koll på den hela tiden. Låt den sedan svalna och använd i kakor, bullar eller tårtor.



Gott och enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela