Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Matchdag x2

Publicerad 2012-04-22 15:29:50 i Efter operationen

Idag spelar vi match mot Hammarby på kanalplan i Stockholm och jag tror att det blir en riktigt tuff och spännande match!
Tyvärr så blev jag inte uttagen i truppen och det kändes faktiskt ganska väntat... Vi är en stor trupp i år med hela 24 spelare när alla är friska och skadefria.
Det känns riktigt roligt att vi är sån stor trupp, dels är det alltid mycket folk på träningarna så att det går att genomföra många övningar. Sen är det också väldigt stor konkurrens och det känns som att det inte är många spelare som är givna i startelvan, i år måste alla kriga och visa sitt bästa på träningarna.
Vi är en väldigt jämn trupp där alla bidrar med sina specialiteter på något sätt.

Det känns som ett bra år, både för mig och Umeå Södra som klubb!
Hoppas bara att jag får rätt efter säsongens slut!

Säsongen har iallafall börjat på bästa tänkbara sätt.
I seriepremiären förra helgen så vann vi med 5-0 hemma mot Gustafs GoIF, det var en fröjd att sitta vid sidan om.
Vi spelade sådan vacker och underhållande fotboll, det gick att se hur spelarna på planen tyckte att det var en rolig match. Hoppas att vi kan upprepa samma fina spel idag!!:)




Jag har, trots att jag inte fick följa med till Sthlm, spelat match idag!
Första matchen från start sedan 3 oktober 2010!
Södras div.3 lag är med i en cup i helgen och det passade så himla bra att jag fick vara med de idag.
Jag behöver ju massor med speltid för att hitta tillbaka, både att finna positioner och att öva upp fotbollskonditionen. Matcherna spelas 2x25 så det var lagom med tid!
Jag fick spela på innermittfältet och det gick sådär tycker jag. Kroppen håller ihop utan problem.
Men det är just det där med positionen och orken... Men men, det kommer ju det också.
Ju mer spelträning jag får desto bättre borde det bli!
Vi vann matchen med 2-1 och kl18 så spelas finalen mot Umedalen.
Då ska jag också spela och hoppas att det går bättre!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2012-04-22 16:48:20

Tänk att du spelar match igen! Så inspirerande!

Postat av: Sebbe

Publicerad 2012-05-13 17:57:35

Alltså Jennifer. Du fattar inte hur glad jag är för din skull att du kommit så här långt. Jag står här i Skövde och applåderar (faktiskt, jag gör det det) och även fast jag vet att du inte kan se eller höra det så vill jag bara att du ska veta att jag är så glad... och jag vet inte något riktigt bra sätt att uttrycka det på just nu. Jag hoppas att 2012 blir ett fantastiskt år för dig =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela