Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Baksida lår + brant uppförsbacke = Bra, mycket BRA!

Publicerad 2012-08-14 16:59:58 i Träning

Bästa träningen för baksida lår för min är just nu....
.... promenad eller lätt jogging i brant backe!

Det känns som att sedan jag började med att alltid promenera i brant lutning på löpbandet på gymmet så har min baksida lår väckts till liv och kan användas mycket mer.

Nu klarar jag tillochmed av att göra liggande bencurl.
Någonting som jag inte alls klarade tidigare.
Nu kan jag göra 3x12 stycken på 5kg.
Fast, jag fuskar och gör inte hela curlen, endast en liten lyftning i ytterläget är det som klaras av.
Men, det är framsteg för mig!!

Ikväll blir det en sista cykelorientringsrunda, sen är alla kontroller tagna!
Bra det så att jag inte har någonting kvar så att det blir panik att hinna med de innan operationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela