Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Cyklat färdigt för i år

Publicerad 2012-08-20 22:39:32 i Träning

Har varit ute på en sista runda på cykelorienteringen och plockat de 7 kontroller som jag hade kvar.

Det blev drygt 1,4 mil på 55min.
Försökte att hålla så bra fart som möjligt, men när man cyklar mitt inne i stan så är det väldigt svårt att trampa på.

Hösten kom till Umeå natten mellan lördag och söndag.
Nu är det riktig höstkyla och jag invigde underställströjan för den här säsongen.
Hade behövt mina vintertights också för det blev lite väl kallt om benen.
Fingervantarna är framplockade, så jag börjar vara redo för snön.

Det känns att det var kallt när jag cyklade. Stel i knäet och en molande värk.
Men det kan jag leva med en stund till, imorgon är det bara en vecka kvar till operation och då börjar nedräkningen på riktigt!

Cykeln är inte bortställd ännu som kanske rubriken antydde, det är bara orienteringsbiten som är avklarad!
Blir cykel till jobbet imorgon igen.
Gäller ju som att passa på att cykla så mycket som möjligt medan jag kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela