Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag har blivit en samlare

Publicerad 2012-02-29 19:35:32 i Efter operationen

Jag har börjat samla.
Och inte på vad som helst.
Ingenting man egentligen kan ta på.
Men som är ack så viktiga för mig.

Jag samlar nämligen på guldkorn.
Och som ni vet finns det olika storlekar på guld.
Det finns små, små, nästan obefintliga smulor.
Och gigantiska tackor.

Inget guld är för stort eller för litet för mig.

Gårdagens guldkorn:
- Jag genomförde första 90 minuters fotbollsträningen på 17 månader
- Jag lyckades om och om igen chippa över ribban på en avslutstävling,
där man skulle få bollen över ribban.
- Jag "behandlade" bollen med mina fötter även fast jag hade en
motståndare i ryggen och gick in lite smått i närkamper.
- Jag kände mig glad och nöjd över mig själv.

Dagens guldkorn:
- Jag är tacksam över att jag kan springa.
- Jag är glad över mina lagkamrater.
- Jag fick världens bästa cred efter dagens löpning.
- Kroppen känns pigg och hel.
- Jag älskar min familj.


Ja, det var de små guldkornen som jag hittat än så länge idag!
Positiva tankar är mitt nya JAG!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela