Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fotbollsträning- IGEN!!!

Publicerad 2012-01-24 21:54:35 i Efter operationen

Nu har jag varit med på alla fotbollsträningar sen vi drog igång igen efter juluppehållet!

Tycker faktiskt att det går riktigt bra och det är så kul att kunna vara med och sparka boll igen, leendet sitter som klistrat! 
Det fattas fortfarande otroligt mycket tekniskt, men det är väl sånt som får komma mer och mer eftersom.

Börjar faktiskt ta lite snävare riktningsförändringar, vara med på avslutsövningar, kraftigare med-/mottag och hårdare passningar.

När någonting går mindre bra, precisionen är dålig och kvaliteten överlag är dålig, då kan jag bli riktigt besviken och arg på mig själv.
Jag vill vara så bra som jag en gång var.

Fast då brukar jag ändå försöka att tänka hur länge jag inte rört en boll och vilka framsteg som ändå gjorts!

Det gäller att vara nöjd över det lilla och minnas resan tillbaka...

... Jempas oförglömliga resa!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-01-24 23:06:10

Gilla!!

Du har trotts allt varit med om en lång rehab resa som många inte förstår!



Nu är det "bara" att passera målsnöret och se fram emot nya roligare erfarenheter :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela