Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag är ett monster med en riktig tävlingsdjävul!

Publicerad 2012-01-09 22:31:54 i Efter operationen

Gud vad härligt väder det har varit ute idag!
Ingen sol tyvärr, men väl lagomt många minusgrader, vindstilla och några få snöflingorna som singlade ner från himlen.

I förmiddags var jag och hunden ute på en skidtur i drygt 1 timme efter skoterspår, genom skogen och över åkrar.
Jag lyckades göra 2 riktiga praktvurpor, men klarade både stavar, skidor, armar och ben.

Kvällen avslutades med ett löppass tillsammans med tjejerna i övriga laget.
Du börjar träningarna igen och jag ska absolut vara med på allt som jag kan.
Vi var ute och löpte i ca50min, runt hela Gamliaskogen med lite fartlekar och rejäla tempoökningar i 2 långa uppförsbackar.
Men jag hängde i, jag låg i täten på alla ökningar och kände mig riktigt stark. Trodde att jag skulle ha det mycket svårare att hänga med.
När det väl gick lite tungt så kom den där tävlingsdjävulen i mig fram och det var bara att fortsätta mata på.

Jag är riktigt nöjd över kvällens löppass och förvånad över att jag orkar och hänger med!
Detta kan ju faktiskt bli bra, bara monstret och tävlingsdjävulen följer med mig :)

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2012-01-10 08:35:55

härligt! minns att jag också hängde med otippat bra förra året på försäsongen. har nog aldrig sprungit så bra faktiskt när jag tänker efter. och jag gillar inte ens att springa! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela