Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag fick se Hälge på väg hem från träningen

Publicerad 2012-01-12 22:25:56 i Efter operationen

Jag fick på lite onödigt nära håll se en riktigt stor älg när jag satt i bilen på väg hem från kvällens fotbollsträning.
Jag klarade mig från att krocka med många meter, men de där djuren blir rejält stora när man får se dem på nära håll.

Annars är det otroligt dålig uppdatering här från min del, men allting annat rullar på precis som vanligt.
Kroppen känns fortfarande riktigt bra och svarar bra på träningen.
Jag har varit med på 2 fotbollsträningar med passningsövningar tillsammans med laget, de första träningarna på 7månader... När de gick över till spel så körde jag på med egna bollövningar. Passning, med-/mottag, bolla, driva, dribbla, finta och bara leka med bollen nära fötterna.
Det känns helt sjukt att jag har så mycket boll i mig fortfarande.
Passningarna sitter där jag vill och jag är riktigt glad och nöjd över att det funkar! :)

Nästa grej som jag också gjort för första gången sen operationen är att plocka fram längdskidorna och åka runt på åkrar, skoterspår och genom skogar. Helt fantastiskt underbart!

Jag är glad och nöjd över hur mitt liv är just nu!
KRAAAM

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2012-01-13 06:40:55

Oj! Möte m skogens konung! Härnere ser man mest Bambi!



Längtar efter skidor men det är gröna gräsmattyor där jag bor! Njut!



Imorgon har jag spinningpremiär i ny tröja med fickor på ryggen!



Trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela