Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Kroppen är underligt funtad

Publicerad 2012-01-30 10:36:37 i Efter operationen

De enda och väldigt få gångerna som jag får ont i mitt knä nu för tiden är
- När det är riktigt riktigt kallt ute, eller mindre kallt och snålblåst
- När jag håller på att bli/är förkyld


Igår var det löpträning tillsammans med laget och jag hade ont i knäet på uppvärmningen och tyckte att det var jättekonstigt då jag inte upplevt det på väldigt länge.
Jag gjorde lite benböj för att väcka musklerna, men det hjälpte inte riktigt.

Löpningarna drog igång och jag hängde med längst fram, inte så lätt som jag brukar göra, men jag slet.
Efter några intervaller så tog kroppen slut, jag "gick in i väggen", kroppen svarade inte och jag kände mig lite konstig så jag klev av löpningarna.
Knäet visste redan innan vad som skulle hända denna träning och "varnade" mig, men inte visste jag vad det ville säga.

Förkylning- Japp!
Ont i halsen, små febrig, ont i huvudet och ont i knäet.
Grattis....


Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-01-30 20:23:33

Det får vi se till att göra! :) Vore trevligt!

Postat av: Marie

Publicerad 2012-01-30 23:43:01

Hej,

Googlade 'knäoperation' och 'skvalpar' och landade i din blogg! Hemma efter den tredje knäoperationen i höger knä på knappa 1,5 år. Skönt att höra att skvalpet försvinner, det är en ny feature efter denna gång och jag oroar mig lite. Låter som om det är magen som kurrar på maxvolym...

Sen är du umejänta! Jag är född i Vännäs, släkten i Umeå, stuga i Bjurholm men bor i Linköping:-)

Ska läsa mer imorgon, eller i natt...den verkar bli lång!

Mvh,

Marie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela