Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dagens Tips!

Publicerad 2012-07-11 10:42:23 i Träning

Att förena nytta med nytta är min nya livsstil.
Inte nytta med nöje. Nytta med Nytta!

Jag hade införskaffat en balansplatta och den användes första kvällen,
men sen har den legat i ett hörn och inte blivit supermycket använd.

Igår kom jag på den brillianta idéen att jag skulle stå på den medan jag gör andra saker.
Första uppdraget blev att stå på den under diskningen.
Det gällde att diska snabbt innan jag fick kramp i benet som jag stod på. Körde lite lättare benböj på balansplattan medans jag diskade och vips så var två mindre roliga aktiviteter gjorda.
Diska + balansplatteträning = Done!

Sen fortsatte jag att vara kreativ och placerade den i badrummet, så
medan jag borstade tänderna fick sig musklerna en omgång till.
Imorse blev det också samma sak, balansplatteträning under tandborstning!
Tandborstning + Balansplatteträning = Done

Nästa mission blir kanske att dammsuga ståendes på en balansplatta?! ;)

Dagens tips!
Till en enklare balansövning så behöver man inte ens en balansplatta,
det räcker med att stå på ett ben och blunda och vips så aktiverar du
massor med småmuskler runt fotleder och knän!
Gör det under tandbortningen så gör du 2 måsten i ett svep!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-07-13 08:22:51

Hihi, det sade alltid vår gymnastiktränare åt oss att göra: borsta tänderna på ett ben och blunda. Det byggde många små muskler kan jag säga! :D Bra träning är det iaf, men det gäller att ha gott om tid så man inte måste springa runt och packa väskan och leta rätt på grejer medan man borstar tänderna... :D Fortsätt kämpa!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela