Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Gymmar bra med prat i lurarna

Publicerad 2012-07-30 13:46:05 i Träning

Ett pass på gymmet igår kväll och det gick faktiskt riktigt bra.

Det enda som jag märker att jag börjar tappa är ju konditionen.
Eller så kanske jag ska skylla på den dåliga luften nere i gymmet i källaren.

Löpning/jogging till uppvärmning, 10 min på 10km/h, promenad 6,5km/h i 5 min, löpning 3 min 11km/h och tillsist promenad i 2 min.
Efter dessa 20 minuter så rann svetten och jag kände mig nöjd trots allt. "Persade" på löpningen då jag satte nytt hastighetsrekord sen jag gjorde illa mig.
Det gick hyfsat bra, men jag tror inte kroppen hade orkat så många minuter till.

Benpress och exentrisk sådan på 70kg, jojomensan det tar sig!
Tåhävningar med vikt.
Jempas mixade övningar i cablecross maskinen och sen lite vettig stretching på det.

Med Morgan Alling i hörlurarna så gick hela gympasset väldigt smidigt!
Jag har kommit på att jag presterar som bäst när jag inte riktigt är medveten om vad jag håller på med. Ungefär som när jag är inne i en ljudbok eller någon som sommarpratar.
Då känner jag inte riktigt hur jobbigt, tungt eller hur många repetitioner som jag hinner med.
Tiden bara springer iväg.

Lyssnar jag på musik så blir jag snabbt less på den musik jag har inladdat och byter mest mellan olika låtar, då tar det ju väldigt mycket tid att bara hitta någonting peppande.
Så tillsvidare så kör jag med någon som pratar!

Ett pass på gymmet ikväll också, sen är det vilodag imorgon och uppladdning inför besök hos Mr Ortoped!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela