Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Inte bara knät som far illa just nu!

Publicerad 2012-07-25 09:01:25 i Knäskadan

Det blev nog någonting konstigt i benet igår efter det att knäet hoppade till.

Efter en stund så började jag få lite domningar i foten, ungefär som när man suttit på den och att den somnat.
Jag försökte att göra allt för att få igång blodcirkulationen så att domningarna skulle minska. Men varken tåhävningar eller massage hjälpte.

Jag gick och la mig i god tid för att kunna sova igen några av mina tappade sömntimmar, men jag låg bara och vände och vred på mig.
Somnade inte förrän halv 2 och vaknade igen runt halv 6.
Inte många timmars sömn för mig, men ändå så känner jag mig ganska så pigg.

Tror att jag sov så dåligt dels pga att det var så varmt i lägenheten, smärtan, olustkänslan i fot och nedre vad och sen var det många tankar som snurrade.

Jag har fortfarande en skum känsla i foten, får hoppas att det går över under dagen, annars måste jag nog kolla upp det....

Kommentarer

Postat av: Ela

Publicerad 2012-07-25 11:56:57

Usch!
Minns att jag hade liknande "symptom" i, speciellt vaden, men även i foten vid några tillfällen då knäet hade hoppat till.
Känns det som en blandning mellan växtvärk och domningar? (Jag brukade få för mig ibland att det kändes som att all blodtillförsel hade strypts till underbenet, brr!)

Hoppas det går över snarast, stor kram, du är stark!!

Postat av: Linn

Publicerad 2012-07-25 14:28:59

What, har ni redan höst?? Men har ni haft sommar då? Vi hade varmt några veckor i maj typ och sen dess har det varit 15 grader och regn...
Hoppas knät blir bättre snaaart!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela