Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

No pain, no gain

Publicerad 2012-07-10 16:49:35 i Träning

Nu taggar jag ett gymbesök,
även fast huvudet och kroppen vill sova.

Men jag har haft så ont i mitt knä i flera dagar nu
så jag måste köra lite rehab och se om det blir bättre.
Blir så kräkless på att ha ont när man vänder sig i sömnen,
ligger i soffan, sitter på kontoret eller promenerar.

Får hoppas att det hjälper med att köra lite styrka och åter
finna igen musklerna.
På måndag drar de gemensamma fotbollsträningarna igång
och jag kommer nog inte att befinna mig där speciellt ofta.
Dels så kan jag inte göra speciellt mycket där och sen så är det ju det där med det psykiska.

Det blir några minuters jogg till att börja med och sen blir det benpress, olika övningar i cablecrossen, lite mage, rygg och armar på det.
Sen får jag vara nöjd!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2012-07-10 18:56:12

Ja gymmet är bra. För kroppen. Och ibland mest för knoppen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela