Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Sjukskrivningsfunderingar

Publicerad 2012-07-19 14:47:21 i Efter operationen

Mindre än 2 veckor kvar nu till ortopedbesöket.

Ska på gymmet ikväll och köra ett bra pass, blir fokus på ben (som vanligt) och sen så ska jag även ta mig tid att köra överkropp!

Jag längtar tills jag får träffa ortopeden, även fast jag vet att jag kommer vara sjukt nervös.
Håller tummarna för att allting går bra och att jag får snabb operationstid.

Men det är någonting annat som slagit mig...
Jag är ju bara provanställd i 6 mån just nu och i oktober får jag kanske fast anställning om företaget tycker att jag sköter mig.
Hur kommer det att bli med sjukskrivning och ersättning från jobbet, eller kan de rent av sparka mig för att inte behöva stå för kostnaderna?
Måste ta upp detta med min chef när han kommer tillbaka från semestern iallafall!

Ja, som ni märker så funderar jag ganska mycket på väldigt blandade saker.
Jag vet inte varför, men jag vill ju vara så väl förberedd som möjligt för att kunna hantera de motgångar som jag kanske stöter på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela