Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

2 veckor och hon springer igen

Publicerad 2012-06-24 09:51:26 i Efter operationen

Att göra det lilla som jag klarar av är både väldigt trevligt och sen också ganska frustrerande.

Cykling går ganska bra, iallafall när jag blivit varm och inte trampar på alltför häftigt.
Promenad funkar hyfsat, inte smärtfritt, snabbt eller smidigt, men det går.
Löpning funkar mindre bra, även fast det går. I sakta lunk (läs snabb promenad) tog jag mig nyss runt en slinga på 2km. Från första steget till sista steget smärtade det i mitt knä, olika mycket vid olika tillfällen. Mest känns det på insidan (inre menisken?), framsidan och utsidan av knäet och även på ovansidan/utsidan av knäet där de skruvat fast det nya korsbandet.
Bäst gick det i den lilla uppförsbacken då jag nästan inte alls kände av knäet.

Jag tänkte att jag måste ju testa att springa innan jag ska träffa ortopeden på tisdag så att jag kan säga hur det känns och hur svullet det blir efter en sån ansträngning.

Den positiva känslan jag ändå hade under min löptur var att smärtan gick att härda ut till stor del. I fjol när jag gjort illa den inre menisken så tog jag mig inte längre än 500-1000meter innan smärtan var för stor och jag var tvungen att avbryta min löpning.

Så efter tisdag kommer jag, om jag får klartecken, att försöka jogga ännu mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela