Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Ännu ett besök, ännu en dom

Publicerad 2012-06-25 22:01:35 i Efter operationen

Blev undersökt av vår "sjukgymnast"/sports therapist ikväll på träningen.

Ännu en till som tycker mitt knä är på tok för glappt.
Han tyckte också att jag har så pass mycket och stark muskulatur runt knäet att det inte borde vara därför det ger vika, utan någonting inne i knäet som inte orkar hålla emot.

Fick lite hjälp med att töja ut baksidan och även lite massage för att få igång blodcirkulationen ytterligare. Det kändes faktiskt bättre och lättare att gå efter den lilla behandlingen!
 
En av mina tränare var också väldigt nyfiken på att känna hur ett glappt knä känns och han fick såklart rycka i det då en draglåda inte gör ont.
Han grimarserade och tyckte att det var väldigt otäckt, men nu kanske han får en känsla för hur ett glappt knä kan kännas.
Jag låter alla som vill få känna på mitt knä, tycker att det är lite jobbigt att folk rör mitt sargade knä, men bara en enkel beröring och test av korsbandsglapp måste jag lära mig att tåla.
 
Vi får se vad som sägs imorgon hos ortopeden och hur framtiden då ser ut.
Vad jag säkert vet är att det inte blir mycket mer fotboll denna säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela