Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dagens ortopedbesök

Publicerad 2012-06-26 23:19:28 i Efter operationen

Kände på en gång när jag träffade ortopeden att detta var en läkare av min typ.

Positiv fast ändå väldigt professionell.
Fick dra lite om min skadehistoria och sen, klämma, känna, titta, bryta.
Korsbandet glappt, jo men det vet jag ju sen läääänge!

Ska få en ny tid hos samma ortoped i slutet på Juli och då ska det göras en röntgen för att se ben, skruvhål och annat.
Fram tills dess så är det rehabträning som gäller, väcka den lilla muskeln på ovansidan av knäet och få den att börja jobba igen.
Jag får göra allt som känns bra och som jag klarar av!

Känner jag i Juli att jag inte litar på mitt knä pga instabiliteten, om det har vikit sig eller låst sig under tiden eller andra bekymmer som kan vara korsbandsrelaterade så blir det en ny operation av korsbandet.

Jag har hört så mycket om att ett korsband måste vara helt avslitet för att man se operera det, är det inte helt av så avstår man ofta en operation. Men detta var en myt enligt den ortoped jag träffade och han sa att det är min känsla som till stor del bestämmer hur framtiden blir.

Varför det vek sig hade han inget bra svar på, musklerna såg fina och starka ut, förutom att jag var lite klen i den lilla muskeln som jag redan berättat om.

I dagsläget är jag 100% inne på en ny operation då det var nära att vika sig för några dagar sedan. Såhär instabilt och opålitligt vill jag inte alls ha det!

Så nu i några veckor framöver så år det stenhård träning och även lite utmaning av knäet för att se vad det klarar och inte klarar av.

Det är blandade känslor jag har inför en till korsbandsoperation,
Är det lika instabilt som i nuläget har jag inget val, men samtidigt känns det otroligt tungt och jobbigt att gå igenom hela processen igen.
Men, jag ska ha ett liv i framtiden också och det kanske är rätt tid att fixa till problemen nu när man är ung, träningsvillig och lättränad?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela