Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag vill ha puuuuuuuls

Publicerad 2012-06-29 23:41:35 i Efter operationen

Jag var på gymmet idag direkt efter jobbet och körde ett riktigt bra pass.

Löpning (8km/h) 10min, promenad (13% lutning, 6,5km/h) 10min, cykel 10min.
Svetten droppade efter den uppvärmningen och jag fick igång pulsen också.

Sen körde jag några övningar i Cable cross maskinen där jag spände fast foten och sen körde jag lite varierande övningar.

Nu smärtar det lite grann och är stelt.
Men det vet jag att det kommer att göra ett tag.

Kände när jag promenerade uppför att när jag tryckte ifrån med högerfoten så var det som att inte underbenet hängde med, det kom som på efterkälken... Glappet märktes ganska väl just då!

Skulle behöva någon som kan hjälpa mig att töja/stretcha knäet genom att trycka på det när jag har foten liggande på en kudde eller hoprullad handduk.
Det räcker som inte att jag själv lägger foten på armstödet i soffan och låter knäet sjunka ner, måste ha lite tryck på det också.
Får be lillasyster göra en insats när jag träffar henne :)

Godnatt och hoppas att ni får en fortsatt trevlig fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela