Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Låt mig vara

Publicerad 2012-06-27 08:40:15 i En mindre bra dag

Jag känner mig överkörd och sönderslagen idag...

Har sovit dåligt, funderat mycket, håller på att smälta ortopedens ord, trött, ont i huvudet, oroskänsla i kroppen.

Inte en bra start på en dag med mycket att göra.
Låt mig gå hem och sova några timmar till, låt mig få ligga under täcket och släppa ut alla känslor på en och samma gång, låt mig få vara ifred en stund.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-06-27 10:35:11

Åh, vet egentligen inte vad jag ska skriva för själv kan jag inte ens tänka mig hur det skulle kännas att stå inför en NY x-bandsoperation med allt vad det innebär. Speciellt alla känslor när man står där längst ned i uppförsbacken. Men samtidigt var min spontana känsla att SÅ SKÖNT för dig att få en ortoped som är på "din sida"!! Håller med om att det segaste hade ju varit att "vi vill inte göra ingrepp i onödan, så om korsbandet inte är av så går vi inte in". Med den instabiliteten som du har (ja, jag kollade på filmen, är inte så äckelmagad av mig :) ) känns det som om operation är oundviklig, och precis som du säger så borde det vara bättre att göra det så snart som möjligt så att du kommer tillbaka så snart som möjligt!!! Folk fattar inte hur stark man blir av en korsbandsskada. DU KOMMER KLARA DET!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela