Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Lite svullet är det...

Publicerad 2012-06-11 23:05:45 i Knäskadan

Trots att jag har knäet lindat och i högläge så har det svällt väldigt mycket. Vaden är stenhård och tårna är som små potatisar. Så nu är vaden också lindad för att inte svälla ännu mer.

Tog mig med bil till jobbet idag iallafall, men var inte superproduktiv...

Fick ett samtal från mitt stammisställe Norrlandskliniken där de avbokat min tid eftersom att det är försäkringsbolaget som har hand om den biten.
Så ringa runt, jaga folk...
Känns detta igen?! Vet inte hur mycket jag fått bråka för att få rätt hjälp.

Nu blir det troligtvis ingen undersökning förrän på måndag då vår läkare jobbar i övik i veckan.
Sen blir det semester och dåligt med ortopeder under sommaren.
Detta kanske också känns igen då det ganska precis är ett år sedan jag gjorde illa mig senast!

Det verkar inte vara någonting som vill gå min väg.

Besvikelsen över att inte kunna spela fotboll är enorm och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Hur mycket ska man behöva tåla? Både fysiskt och psykiskt.
Mitt tålamod är välprövat, men hur länge ska man orka?



Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-06-12 07:56:45

Åhh, jag lider så med dig. Vi båda har ju skött vår rehab utan anmärkning men ändå drabbats av bakslag. Så himla orättvist! Och det är det värsta jag vet när msn måste hålla på och ringa runt till allt och alla för att få rätt hjälp. Jag hatar det. Jag håller verkligen verkligen verkligen tummarna för att det "bara" är någon lättare stukning eller liknande.



Jo, min överansträngning försvann lika fort som den kom ungefär. Sen har jag varit lite sjuk och förra helgen stukade jag foten på mstchuppvärmningen! Oväntat....



Postat av: Sebbe

Publicerad 2012-06-12 23:47:50

Det här är så himla tråkigt att höra =( Håller tummarna som aldrig förr för dig. Ett stort lycka till önskar jag dig i alla fall. Jag önskar att det fanns något man kunde göra =/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela