Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Positivt fast negativt

Publicerad 2012-06-21 11:25:45 i Efter operationen

Har pratat med läkaren om röntgenbilderna och egentligen så är det dåligt fast det är bra.

De kunde inte se någonting nytt skadat i mitt knä, mer än de tidigare skadorna som varit åtgärdade samt att det varit svullet, lite brisk och lite kompressionsskador från smällen.

Egentligen var väl detta det värsta svaret jag kunde få, att ingenting ser trasigt ut, när jag själv känner att någoting är väldigt fel.
Mitt knä är inte alls lika bra/stabilt/pålitligt som innan den senaste gången knäet vek sig.
Så nu vet jag inte riktigt vad som händer mer än att säsongen 2012 blev väldigt kort.

Min läkare skulle ta kontakt med försäkringsbolaget och höra om jag ändå kan få en remiss till att träffa en ortoped och få en vidare bedömning därifrån.

För någonting stämmer som sagt inte.
Stod och skurade diskbänken i den gamla lägenheten igår kväll och sen skulle jag vrida mig lite till höger mot vattenkranen för att skölja ur trasan. När jag vrider kroppen så känner jag hur knäet lätt viker sig igen och sen blev det omedelbar smärta som höll i sig hela kvällen.
Stabilt!!!

Nu hoppas jag att jag får en remiss till en ortoped som kan hjälpa mig vidare och vill inte försäkringsbolaget bekosta en sådan undersökning så kommer jag att betala ur egen ficka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela