Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Säsongen 2012 blev nog inte Jempas år

Publicerad 2012-06-10 19:36:10 i Fotboll

Vad ska jag göra?
Varför funkar det inte?

Femte gången det där jävla högerknäet viker sig på 20 månader.

Match med div3 laget idag då jag blev petad ur truppen inför vår egen match.
Tycker att våra tränare tog helt fel beslut då jag känt mig pigg och enormt taggad på träningarna.
Skulle visa att de tagit helt fel beslut och att jag ska ha en plats i vår trupp och även visa att jag inte är rädd om mitt knä längre.

Spelade bra, vann många nickdueller, hade säkert passningsspel och var pigg!
Det gick bra helt klart...

I andra halvlek kör vi en frisparksvariant där jag får bollen petad till mig, tar emot den och skjuter mot mål.
Skjuter så pass hårt att stödjenbenet (vänster) lyfter från marken och när jag landar på höger igen så viker sig knäet...
Inget skrik, bara smärta och känslan av hur knäet viker sig utåt och sen flexar tillbaka. Vet på en gång att någonting inte är rätt.

Ligger ner, håller om mitt stackars knä och känner besvikelsen.

Där var den vårsäsongen slut!

Ska försöka få en tid att kolla upp det imorgon och håller såklart tummarna att det är så bra som möjligt eller att korsbandet är helt av så att det går att göra ett nytt, stenhårt och tajt!

Håll tummarna med mig!

Kommentarer

Postat av: Alicia

Publicerad 2012-06-10 20:54:49

Åh nej vad tråkigt :( Har följt din blogg ett tag nu eftersom jag också är korsbandsopererad. Har varit skönt att läsa din blogg och se att man verkligen kan komma tillbaka men nu när jag läser detta blir man lite osäker på vad ens knä klarar av. Lycka till imorgon och jag hoppas att det inte är något allvarligt

Svar: Hej Alicia!Det går absolut att komma tillbaka, det har flera hundra andra gjort och tyvärr så misslyckas det för några andra.
Men jag har inte gett upp ännu, jag ska kämpa tills jag inte känner att jag har gnistan för fotboll längre!
Min kropp ska helst inte begränsa mig, utan jag ska kontrollera den och göra det som jag vill!

Hoppas att allting går bra för dig och hör gärna av dig om du har funderingar, jag svarar gärna eller finns som stöd/rehabtipsare/spypåse eller bara för att dela tankar med.
Jempa

Postat av: AKA

Publicerad 2012-06-10 21:02:53

Ajaj. Håll i. Håll ut. Det blir bra.

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-06-10 21:22:33

NEJ!!

Håller tummarna för att rehaben går snabbt .

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-06-10 22:22:35

Men neeeej! Himla knä! Och det hände trots att du hade ditt skydd? Jag håller tummarna för att du får positiva besked imorgon! Kram

Postat av: Ela

Publicerad 2012-06-13 18:24:49

:(

Dumma dumma knä!! Riktigt trist att läsa...

Håller alla tummar för att du får träffa en duktig ortoped snarast och att rehaben går snabbt som bara den!

Kram!

Postat av: Viktoria

Publicerad 2012-06-18 11:23:07

Fan vad tråkigt rent ut sagt! Håller tummarna för dig, du gör ett grymt jobb!! Kämpa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela