Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Studenttårta

Publicerad 2012-06-15 08:54:45 i Mat och Bak

Jag och Sandra pysslade igår kväll och det blev denna tårta som lillasyster ska få till hennes firande ikväll.

Det blev en ny påhittad fyllning, ahlgrensbilargrädde, jordgubbsgrädde och vaniljsmörkräm.
Toppad med ett lock av sockerpasta och dekorerad med blommor utstansade ur sockerpasta.

Jag hoppas att den smakar bra, men jag vet inte eftersom att det är ny fyllning.

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2012-06-15 11:44:47

men åhh! varför är det så? kan du inte bara gå till läkaren, betala 300:- , ta ett kvitto och skicka det till försäkringsbolaget sen? så himla drygt att hålla på så där...

men man undrar ju varför det här händer? fullt rehabiliterad och med ett knäskydd och ändå... varför?! jag tycker ofta att det är så här att de som har tränat mest och som det har gått bäst för på rehaben får bakslag sen. de som har slappa sig igenom rehaben klarar sig istället hur bra som helst. orättvist.

Postat av: emelie

Publicerad 2012-06-15 11:55:02

tycker så sjukt synd om dig! bara tanken på att vara halt igen får mig att vilja lägga mig ner och dö. blä. man ska verkligen skratta sig lycklig när man har två fungerande knän. vad skönt att du får hjälp av klubben iaf. tummen upp!

men var inte ditt nya korsband lite "vågigt" eller hur var det?

Postat av: emelie

Publicerad 2012-06-15 11:58:20

mm jag har också en lagkamrat som opererade sig kanske en månad efter mig. om hon har rehabat hälften så mycket som mig så är det nog en en överdrift. nu har hon iaf lite småproblem men spela har hon alltid kunnat göra. fattar inte... hon har inte en muskel på sitt opererade ben.

Postat av: emelie

Publicerad 2012-06-15 12:05:08

jag har en annan tjej i mitt lag som har opererat båda knäna 3 gånger vardera. hon får smällar och vridningar typ en gång i veckan känns det som. jättesvullet och halt i typ 10 dagar. käkar lite tabletter och sen kan hon köra igen. det är väl grov misshandel av knäna men det fungerar. vad jag menar är att knät är mer känsligt och att "små" skador kan få väldigt allvarliga symptom utan att det förhoppningsvis är något jätteallvarligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela