Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Umeå Södra 2a i Norrettan

Publicerad 2012-05-13 22:00:13 i Efter operationen

Vad kul att det ändå är en bunt som tittar in här lite nu och då även fast uppdateringen och prion av bloggen inte är den bästa.

Matchdag igen och återigen en riktig laginsats som resulterade i seger.
Tyvärr fick jag ingen speltid och det känns såklart alltid tråkigt.
Jag tycker fortfarande att jag ändå gör bra träningsveckor, jag är iallafall inte sämst.
Men jag kan samtidigt förstå varför tränarna inte ville/vågade släppa in mig idag, det
var en ganska ful match och domarna höll inte måttet.
Så jag hoppas att de tänkte på mitt bästa och inte bara behöll mig på bänken pga 
att jag inte platsar.

Förra helgen fick jag iallafall mängder med speltid då jag blev utlånad till div3 laget i deras
seriepremiär.
Jag tycker att det gick riktigt bra för min egen del och jag spelade bra, gick in i närkamper
och hade många fina passningar med bra kvalitet.
Tyvärr spelade inte laget bra och vi förlorade med 3-1, men så länge det går bra för mig
och att kroppen håller ihop så är jag nöjd. Gjorde assist till vårat mål på en fin långboll.
Spelade ca75minuter som mittfält innan jag klev av på egen initiativ.
Kroppen måste få anpassa sig till matchtempo och många start och stopp, så därför blev 
det inte fulla 90min.

När jag har tid över så bakar jag för fullt inför kommande födelsedagskalas på kristiflygare
och norges nationaldag.
Hoppas på fint väder, mycket folk och att kakorna går att äta! :)

Det var en liten snabbsummering av några dagar...
Ska försöka att uppdatera lite oftare iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela