Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

100kg träningsvärk

Publicerad 2012-11-07 08:30:55 i Efter operationen

Genomförde ett riktigt bra pass på gymmet igår.
Kunde köra riktigt tungt och fokuserat trots att jag inte hade ätit middag innan passet.

3x4 min löpning på 8km/h 2%lutning,
däremellan som vila blev det 2 min promenad 6,5km/h på 6,5%lutning.
Kändes riktigt, riktigt bra och jag försökte verkligen att tänka på löpstilen. Tror inte att det syntes så mycket att jag inte löpt så mycket på sista tiden.

30kg frontböj (ökade 10kg) 3x10st,
100kg benpress 2x12st, 50kg benpress där jag bromsar med ett ben 3x12st
Sittande legcurl 2x20 med båda 25kg, samt enbens curl 2x20 10kg
Sittande benspark lyckades jag inte köra igår, olustkänsla och lite småhuggningar gjorde att jag skippade just den övningen.
Utfall med 5kgs vikt ovanför huvudet, 3x8st
Draken 3x8/ben 2,5kg

Ja, det passet känns rejält i benen/rumpan idag!
Men knäet är inte alls ömt, svullet eller stelt.
Oj så skönt det är att det inte protesterar så mycket trots att jag kör tung styrka nu.

Vilodag- onsdag
och imorgon torsdag blir det dubbla pass på IKSU, Indoorwalking, CXWorks och sen kanske lite gym på det om man känner sig såpass fräsch.
Vilodag- fredag
Lördag förmiddag ett riktigt bra och tungt gympass för att sen under dagen rensa/städa/packa inför flytten som närmar sig.
Söndag- lättare gym med fokus på överkropp

Så ser min planering ut än så länge!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2012-11-08 19:46:31

Härligt att höra att du är igång igen! :D Go Girl Go!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela