Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Aj, men det går ju ganska bra!

Publicerad 2012-09-09 09:48:11 i Efter operationen

Det börjar kännas ganska bra nu i båda benen.
Visst, det sträcker och sliter i baksida lår ibland och gör jävulskt ont. Men bara en liten stund och sen släpper det.
Igår slet det i mitt större ärr på höger knä och det var inte alls skönt.

Hade suttit på golvet och gjort mina övningar (som jag förövrigt är kräkless på) och det är först ett projekt att ta sig ner på golvet på smidigaste sätt. Att ta sig upp är ännu svårare då jag inte kan böja benen så mycket som jag vill.
Skulle ta mig upp på fötter och då gjorde jag någon vridning där det kändes som att hela ärret sprack upp, men det gjorde det såklart inte!

Promenerade till mormor och morfar igår helt utan kryckor och jobbar på att sätta benet långt fram, inte halta och att gå så normalt som möjligt.
Tycker att det går bättre och bättre men på torsdag får jag väl höra vad sjukgymnast och läkare säger om min gångstil.

Idag är det fullt upp!
Ska på födelsedagsfika, se UsFF- Vasalund och sen på ytterligare ett till födelsedagsfika.
Så fullt upp av trevligheter hela dagen!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-09-09 17:42:20

Sånt behövs för att orka. Hoppas du blir bjuden på något gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela