Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Då har man gjort IKEA

Publicerad 2012-09-15 22:15:05 i Efter operationen

Morgonen började väldigt tidigt med uppstigning 5:45 och avfärd 6:30 med en natt i bagaget som innehöll stor fest hos grannen med dunka dunka och livat som följd.
Inte den bästa uppladdningen inför en kunglig dag, men snabbt glömdes den lilla tröttheten bort och bilen rullade iväg mot Sundsvall.
Vi hade en tajt tidsplan under dagen för att det vankades lagfest tillsammans med ett killag senare på kvällen. Så ingen tid fick spillas och senast 14:00 skulle bilen börja rulla hemåt igen. Jag hade planerat att fara på lagfesten men skippa utgången, är fortfarande lite för rädd om mitt knä för att vilja knuffas bland alla påverkade människor.

Efter ca 3 timmar var vi framme och både kropp och ben var otroligt stela och det behövdes sträckas ut både här och där.
Samt ett knä som växte under resans gång och behövde lite rörelser.

Snabb frukostbuffe och sen började det stora racet!
Vi följdes åt alla fyra brudar ett bra tag. Men vi var två som bara skulle ha småplock och de övriga två skulle kolla på saker, fundera och få med sig större saker.
Så vi delade upp oss och ganska snabbt hade jag shoppat klart mina saker, det blev bl.a. en köksmatta, doftljus, durkslag, choklad, grytunderlägg, påslaka och annat smått.

Medan jag och den andra tjejen handlade det vi skulle på IKEA och hann gå igenom hela Birsta köpcentrum så var ändå inte två av brudarna klara när vi var nöjda.
Klockan var 13:30 och innan vi hade plockat bilen full med alla saker så var det dags för avfärd. Knökfullt till minsta lilla yta var det och vi fick samsas med kassar, kartonger och kuddar.

Resan hem gick väldigt snabbt och smidigt, men jag kände hur tröttheten slog mig ordentligt!
Insåg att jag kanske inte skulle orka fara på lagfesten trots att jag var riktigt sugen.

Väl hemma så kliver jag ut ur bilen och känner hur hela min baksida har blivit superkort och när jag rätar ut den så känns och låter det som när man drar i riktigt gammal resår, små kras men väldigt skönt när den fått sin fulla längd igen.
Knäet har ändå klarat av dagen hyfsat bra, lite ont och väldigt svullet såklart, men ändå över förväntan!

Bar upp kassen och mattan till lägenheten, plockade upp varorna och sen kollapsade jag i soffan.
Sov i någon timme, vaknade till och såg på tv en liten stund, nu är jag nyduschad och ligger nedbäddad i sängen redo för en god natts sömn.
Skippade lagfesten och känner att kroppen nog mår bäst av en tidig kväll.

Imorgon taggar vi för ett pass på gymmet och att bygga på den träningsvärk som redan infinner sig i lår och vader!

Godnatt och tack för en dag med otroligt mycket skratt och trevligheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela