Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Gårdagen bjöd på blandade aktiviteter

Publicerad 2012-09-02 09:57:08 i Efter operationen

Då har det gått hela 5 dagar sedan operationen och saker och ting går faktiskt framåt, sakta men säkert och under full kontroll!

Igår tog jag en promenad till mormor och morfar med kryckorna och det var riktigt skönt att komma ut en sväng.
Det är ca 300 m till de och det tog säkert 15 min att ta dig dit.
Satt där och surrade en stund och sen fick jag skjuts hem.
Var så otroligt trött när jag kom hem att jag slocknade i sängen på en gång, att det tog på så mycket på kroppen att vara ute på äventyr.

Hann sova en timme ungefär innan vi begav oss iväg för att titta på lillasysters fotbollsmatch i regnet.
Det blev vinst med 2-0 och det kändes i benen att jag suttit i närmare 2 timmar.
När vi kom hem värkte det i båda benen och det smärtade i både lår- och smalbenet.

Kvällen spenderades därför i soffan, en lugn kväll med andra ord!

Idag har jag inga planer mer än att ev fara och se bio ikväll, får se vad som händer under dagen och hur kroppen mår senare idag!
Trevlig söndag på er :)

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2012-09-02 19:28:20

Hej Jennifer,
Hittade din blogg via Ellis (Tölö).
Följer din nu eftersom jag ska gå igenom samma sak som dig iom att de också tar min vänstra sena till mitt högra knä. Är sjukt nervös och mest rädd för att jag inte ska kunna gå på något ben, men det verkar som att du klarade det och då gör väl jag också det förhoppningsvis :)
Kämpa på så hörs vi!
/Evelina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela