Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Nytt träningsprogram

Publicerad 2012-09-04 16:02:25 i Efter operationen

Körde igenom det nya träningsprogrammet imorse och det var ingen lätt match.

Tycker att jag klarade av första veckans rehabiliteringsprogram ganska enkelt och smidigt igår då jag körde det för sista gången.
Tänkte att det inte kunde bli så svårt med några nya övningar, men jag hade så fel som man någonsin kan ha!

Det gjorde ont överallt och jag plågade mig att köra alla 20 repetitioner som jag ska göra. Men jag fixar inte alls övningen där man med rakt ben ska pressa ner knävecket i golvet och sen få foten att lyfta, aj aj aj!
Kan lyfta foten om jag böjer benet, men det är ju inte det som är poängen, nu är det ju sträckningen som ska bli bättre.

Det blir ett till pass ikväll med det nya programmet och ett pass med det gamla.
Imorgon blir det 3 pass enligt det nya programmet!

Ska fara förbi på träningen ikväll och säga Hej!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-09-04 18:15:19

Det kommer!!
Då har vi nästan samma problem just nu. Eller jag böjer för att det gör så ont där de har satt i märgspiken när foten ska lyftas med rakt ben.

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-09-04 20:09:29

Du kör på hårt du med din träning. Jag minns hur tuff träningen var den första tiden, speciellt de första dagarna. Jag grät igenom träningarna. Men du är envis och har mod. Det är långt kvar tills du får börja jogga men bara du behåller din målbild inom dig så kommer du snart vara där. Kämpa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela