Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Träning och tävling!

Publicerad 2012-09-11 21:43:10 i Efter operationen

Dagarna går väldigt snabbt även fast det känns som att jag inte gör någonting.

Träningen är nog det som tar absolut mest tid och ork just nu.

Under en dag ser min totala träning på ett ungefär ut såhär.
Det är inte alltid som alla knäövningar görs direkt efter varandra utan det kan bli lite tåhävningar här och benböj där.
Men alla pass genomförs till fullo iallafall.

Cykling 3 x 10min
Alla knäövningar 3 x 25 min
En och annan kortare promenad några gånger per dag.

Så det går åt mycket tid till att få knäet fungerande igen.
Men det är värt all tid det tar.
Det ska tillslut efter alla rehabtimmar som läggs ner finnas ett helt och funktionsdugligt knä!

Det sporrar mig lite extra mycket nu också att träna då vi har en tävling på jobbet där man ska samla så mycket träningstid som möjligt per dag och per lag. Min arbetsgrupp har registrerat ett eget lag och jag hoppas att vi tillsammans kan få ett riktigt bra resultat med stor träningsdos.

Max 120 min får man registrera och det ger i sin tur 120 poäng.

Jag ligger helt klart på över den träningsdosen med all träning och hoppas att jag kan bidra med lite poäng till min grupp!

Heja CC! :)

Kommentarer

Postat av: Biggan

Publicerad 2012-09-12 10:37:01

Du måste registrera din tid inom fyra dagar annars tappar vi dina poäng. Vårt lag ligger tvåa i Sverige just nu. Med dina poäng så går vi nog upp i ledningen. Heja Umeå4!!! Heja Jempa!

Postat av: Jempa

Publicerad 2012-09-12 10:49:03

Jag ska regga min tid i eftermiddag :) Wow, det var inte illa att vi ligger så bra till!
Heja Umeå, CC och Biggan!

Postat av: Isabelle

Publicerad 2012-09-12 10:50:01

Hej!
Måste först säga att jag är grymt imponerad av dig och din motivation!

Jag opererade mitt korsband torsdagen den 30 augusti och ska precis som dig ta bort agrafferna imorgon. Skillnaden är att det är min första korsbandsoperation och jag hade tur i oturen att det bara var korsbandet som var av och allt annat såg fint ut enligt kirurgen!

Nu till min fråga, min sjukgymnast har sagt till mig att jag ska gå med en krycka inomhus och två kryckor utomhus. Jag går nästan helt normalt nu så det känns så dumt att ha en krycka inomhus även om jag gör som hon säger och har två stycken när jag är utomhus. Men jag ser att du inte använder dina alls, vad har du fått för direktiv?

Så undrar jag också vad för övningar du gör som tar så lång tid?

Fortsätt kämpa på, håller alla tummar och tår att det ska gå bra för dig!
//Isabelle

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela