Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 20

Publicerad 2011-03-08 16:14:12 i En bra dag

Idag har det varit underbart vackert väder, förutom lite snålblåst.
Men så länge solen visar sig så är jag glad!

Vaknade vid 8 och låg sen och drog mig till halv 9, vad skönt det är att inte behöva stressa på morgonen och bara göra det man känner för att göra! Klädde på mig, läste tidningen och tog morgonen med ro.

Gick en promenad till mormor och morfar för att lämna lite tidningar och höra hur det var med dem. Satt där och pratade och spelade kort en stund innan jag gick hem för att se om lillasyrran och hennes pojkvän hade klivit upp. De var uppe och vi bestämde oss för att packa lite fika, pimpelsaker, ved och ta skotern ner på älven för att tillbringa dagen nere på isen.

Varm choklad, varmkorv med bröd och pinnbröd blev dagens fika och det var så härligt att sitta på liggunderlaget med solen i ögonen och höra på sprakandet från elden.

Tyvärr var det så tjock is och så lite vatten att vi inte pimplade någonting idag, men jag får försöka en annan dag istället och hoppas på bättre fiskelycka nästa gång.

Nu hettar det i ansiktet och fräknarna börjar titta fram på kinderna och näsan.

Nu börjar äntligen våren komma och sommaren börjar närma sig med stormsteg!

Har även bakat och ätit semlor idag eftersom det är fettisdag!

KRAMAR

Kommentarer

Postat av: viktoria kenning

Publicerad 2011-03-09 09:00:21

Hur går det att köra/åka skoter med knät? Jag är rädd att det ska göra ont i gupp och svängar. Kände du av knät något alls? :)

Postat av: Viktoria

Publicerad 2011-03-09 10:00:06

Ja vad skönt att du äntligen ska få träffa någon! Men du har säkert skött dig bra med träningen så allt allt ser säkert bra ut, du verkar ju inte haft några större problem så det är ju skönt!:)



Okej vad bra, då kanske man vågar sig ut på en tur när det börjar vara så fint väder. Men som du säger får man ju ta det lite lugnt ;)



Lycka till med allt! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela