Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 26

Publicerad 2011-03-14 14:57:25 i Efter operationen

Helgen var mycket lyckad :)
Först träningsmatch mot Umeå IK där det tyvärr blev förlust med 4-0, men jag tycker att vi stod upp väldigt bra och faktiskt bjöd på en bra match. De var inte sådär överlägsna som de var för några år sedan. Sen att vi släppte in 3 mål på hörnor är ju under all kritik.. det ska inte få vara så att vi inte hänger med på fasta situationer, det är någonting som vi behöver jobba på. Vi hade en mycket stabil och säker backlinje som gång på gång ställde UIK's anfallare offside. En backlinje som denna kommer att bli svår att ta sig igenom detta år! Kul att våran nya startelva spelade så pass bra tillsammans för att bara vara den andra träningsmatchen! Detta kommer att bli Södras år!

Självklart så är det jättejobbigt att sitta på sidan om och bara titta på och heja. Jag vill ju så gärna vara med och påverka hur matchbilden ser ut. Jag vill springa tills jag inte orkar mer och ändå fortsätta springa, slå den perfekta passningen/inlägget, nicka, skjuta, glidtackla, gå in i en närkamp och bara ha sån där sjuk träningsvärk dagen efter. Men men, min tid kommer den också. Kanske redan i höst! Då ska jag verkligen se till att njuta på fotbollsplanen, att alltid göra mitt bästa, våga och vilja ta ansvar på planen. Jag LÄNGTAR så tills jag kan vara med MINA brudar igen! Inte bara vid sidan om fotbollsplanen utan också på planen! 

Men det är väl bara att ta det lugnt tillsvidare och ha kortsiktiga mål. Nu på onsdag ska jag träffa sjukgymnasten och då hoppas jag att jag kanske tom får börja cykla lite grann. Skulle vara så skönt om jag fick det! Sen blir väl nästa mål att kunna springa och tillslut så är det att spela match och sen en plats i startelvan skulle inte sitta helt fel!

Lördagskvällen med årets kickoff fest var riktigt trevlig! Pizza, melodifestivalen, lekar, uppträdanden, dans, frågesport och utgång! Underbara brudar gjorde kvällen underbar!

KRAMAR

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-03-14 15:32:56

härligt att det går framåt och skönt att du ska få komma till en sjukgymnast! har du inte träffat någon sen operationen?

Postat av: emelie

Publicerad 2011-03-14 22:06:11

aha okej. hur har det känts att köra på egen hand då? jag tror nog jag träffade min sjukgymnast 1 gång i veckan första månaden...



ja nu har jag ju skadat en ledkapsel i knät så för tillfället känner jag ju av det. har vilat en vecka och var med på träningen idag och helt hundra är det inte än. är fortfarande lite öm i knät men det ska inte vara någon fara. det är inget allvarligt liksom. innan det här har jag typ inte känt av knät alls!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela