Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

För jag springer och springer!

Publicerad 2011-05-20 22:13:23 i Efter operationen

Igår var jag på gymmet och körde lite intervaller på löpbandet.
Det blev 4x4 min (12km/h) och vila i 1 1/2min.
Jag kände mig oförskämt pigg och nästa gång så måste jag verkligen höja hastigheten för det kändes för lätt! Det är ju underbart att jag känner att konditionen blir bättre och bättre iallafall! Just innan operationen körde jag också samma intervall men tyckte att det gick skittungt redan efter den andra! Jag hoppas att jag kommer att vara bättre tränad konditionsmässigt än vad jag varit på många år!

Idag så var jag och mamma ute och sprang rundan uppe vid sågen som vi brukar springa! 3 km på 24 min tyckte jag var helt okej! Det gick inte speciellt snabbt men jag är superstolt över mamma som börjat springa igen efter många år :) Hon är bara duktig hon!

Imorgon beger jag mig mot Sundsvall tillsammans med laget för att göra allt för att plocka med oss 3-poäng hem till Umeå igen! Jag ska sitta på läktaren och heja som bara den! 

Underbar bussresa med underbara brudar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela