Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Nu behöver jag inte fundera längre

Publicerad 2012-06-30 19:03:03 i Efter operationen

Nu har jag bestämt mig.

Det blir en ny korsbandsoperation om ortopeden också anser att det är behövligt. Fast han sa ju att det var upp till mig och min känsla...

Idag har jag gått på stan hela förmiddagen och shoppade lite kläder.
När jag promenerade hem så skulle jag skynda på stegen över ett övergångsställe för en bil stod och väntade. När jag var halvvägs så känner jag hur knäet viker sig, inte så mycket att jag ramlar ihop. Men tillräckligt för att jag hinner känna att det inte hänger med och jag blir såklart lite rädd.

Just då bestämde jag mig för att jag inte kan acceptera att det är så glappt, instabilt och opålitligt. Jag kan inte ens gå rakt fram i lite snabbare takt utan att det bråka med mig.

Så jag kommer att ta snabbaste möjliga tid för att fixa mitt korsband, nu har jag bestämt mig!

Kommentarer

Postat av: ela

Publicerad 2012-07-01 09:03:31

Det låter som ett klokt beslut!
Känslan av ett knä som glappar så pass, känslan av att inte kunna lita på sitt knä och rädslan som typ boxar en i magen varje gång knäet håller på att vika sig är ju fruktansvärd..

Och du har ju klarat en operation och kommer klara den andra inkl all rehab galant:)!
Stort lycka till, kram!

Postat av: emelie

Publicerad 2012-07-01 21:46:27

jag tror helt klart du väljer rätt! jag skulle ha gjort samma sak.

här om natten drömde jag att jag opererade korsbandet i andra knät. konstigt nog glömde de spänna korsbandet och det var sjukt glappt när jag vaknade. det var precis som i filmen där du visar ditt glapp! haha. ibland blir det lite för mycket korsband i huvudet. tur att det bara var en dröm. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela