Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Sjuttiofjärde dagen

Publicerad 2010-12-16 18:43:43 i En mindre bra dag

Hm... trampade fel idag också så att knäet hoppade till, känns ju inte alls bra att det inte håller ihop som jag vill!
Jag tog mig en sväng till gymmet efter jobbet iallafall för att löpa lite och sen köra benövningar för fullt för att vara så bra förberedd som möjligt inför operationen. För så här funkar det ju inte alls att ha det.

Idag är väl en mindre bra dag, sämre än på länge iallafall... Sitter och letar jobb för fullt eftersom att min tjänst hos min brukare ska tas bort för att kommunen ska spara pengar. Jag har ju en halvtidstjänst hos kommunen och de är ju då skyldiga att fixa något nytt jobb åt mig, men det enda som fanns just nu är ett jobb som ska utföras kvällar, nätter och helger.. Men hur ska det gå ihop med alla fotbollsträningar och mitt sociala liv!? Det känns inte alls rätt... 
Samtidigt så känns det väldigt konstigt att leta nya jobb någon annan stans eftersom att jag blivit lovad operation i januari och sen blir det ju sjukskrivning på det. 
Vem vill egentligen börja på ett jobb och hinna arbeta i någon vecka för att sen vara borta från jobbet x-antal veckor?! Jag vet inte hur jag ska göra eller vad jag ska tänka......

Snöovädret har dragit in över norrlandskusten och nu ska man väl helst hålla sig inne så att man inte snöar bort eller fastnar i någon snödriva.

KRAM på er för nu går jag till mormor och morfar för att få lite annat att tänka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela