Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Morotsbröd med keso

Publicerad 2014-01-28 18:39:00 i Mat och Bak

Bakade ett supergott bröd igår efter backintervallerna (degen var på jäsning under löpturen så det var nästan bara att grädda kvar).

Det blev ett bröd med rivna morötter och keso. Otroligt saftigt och med lite tuggmotstånd så mättade det bra.

Recept har ni enl nedan och det blir ca16 bröd:
4 dl vatten (fingervarmt)
50 gr jäst
2 dl rivna morötter
2 dl keso
1 msk olja
1 msk sirap
2 tsk salt
Vetemjöl

Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda vatten och den smulade jästen, rör om tills jästen lösts upp.
Tillsätt övriga ingredienser och tillsist mjölet i lagom mängd.
Degen ska vara lite kladdig.
Låt jäsa 30min
Dela degen i bitar och forma till bullar.
Låt jäsa på plåt i 30min.
Grädda ca 10min på 225 grader

Supersmarrigt och jag rekommenderar det varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela