Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Sjuttiosjätte dagen

Publicerad 2010-12-18 13:51:14 i En mindre bra dag

Knäet känns väl helt okej, men jag har en rejäl träningsvärk i baksida lår och det är ju riktigt skönt att känna att man gjort någonting.

Sitter fast i denna jobbletar jakt och vet fortfarande inte vad jag ska ta mig till.. och inte blev det bättre när min mor sa "att sånt är livet och man kan inte alltid få som man vill" om det jobbet som jag blivit erbjuden. Jag kan ju inte ge upp hela mitt liv för att ta ett jobb som jag inte ens vill ha. Kommer ju inte att trivas och må bra som människa om jag gör så.

Letar just nu febrilt efter jobb och har registrerat mitt cv på arbetsförmedlingen, lernia och manpower. Hoppas att någon vill nappa på mig! Har väl egentligen inte hittat något för tillfället som jag kan tänka mig. Och som jag skrev i förra inlägget så känns det så fel att börja ett nytt jobb, jobba några veckor för att sen vara sjukskriven. Men om jag inte har något jobb så får jag väl inte sjukersättning? Eller har jag helt fel där? måste kolla upp allting!

Nu ska jag gå ut på en promenad för att lätta tankarna och försöka muntra upp mig lite grann, känner mig bara deppig, nedstämd och allmänt tråkig. Vill helst inte göra någonting idag utan bara ligga i sängen framför tvn och halvsova. Tur att jag har en grej inplanerat ikväll... ska bada badtunna hos en kompis i detta snöoväder och jag har fixat skjuts med pappa så att jag kan ta en öl/cider i tunnan. Det ska bli trevligt iallafall!

KRAM på er! :) 

Kommentarer

Postat av: Natalie

Publicerad 2010-12-18 21:28:07

Hejsan! Tack! Uppskattar fina kommentarer om mina teckningar. :)



Ja jag fick ha ortros, efter menisk operationen. Man måste ha begränsad rörlighet i 7 veckor + kryckor på det. Så ändrar man 30 grader varannan vecka typ... Det var ett helvete kan jag ju tala om!! Jag opererade menisken i oktober förra året och korsbandet i februari i år. Tack. Lycka till själv. Du kommer få mycket motgångar. Men ge aldrig upp för det, de lönar sig tillslut. :) Jag har ju skadat mig 3 gånger, så jag om någon vet hur det är med skador...



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela