Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Bakat en underbart god äppelkaka!

Publicerad 2010-11-02 17:13:19 i En bra dag

Min underbara mamma fyller år på torsdag och hon ville så gärna att jag skulle baka någonting av de äpplen som skulle behöva användas så jag letade efter recept och hittade detta:

Äppelkaka i långpanna

4 st ägg
4 dl strösocker
5,5 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
100 gram smör el margarin (smält)
2 dl mjölk
4 tsk kanel
4 msk strösocker
7 st äpplen ( eller mer)

Gör så här

  1. Blanda socker och kanel i en påse.Skala och kärna ur ca 7 äpplen och skär i klyftor.Spara hälften av kanelblandningen för att strö på kakan.Lägg äpplena i påsen och blanda om.
  2. Vispa ägg och socker poröst.Blanda bakpulvret med mjölet i en annan skål.Smält smöret.Rör i smälta smöret,mjölken och sikta ner mjölet i ägg och sockerblandningen.
  3. Smöra och bröa en långpanna 30x40 cm.Häll i smeten. Stick ner äppelklyfterna i rader på smeten. Strö därefter resterande kanelblandning över kakan.
  4. Grädda i 200 grader ca 25 minuter. Låt kaka kallna.Skär den i bitar.Efter önskemål. Går bra att frysa.


    Jätteenkelt och supersmarrigt!

    KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela