Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Trettioåttonde dagen

Publicerad 2010-11-10 16:11:59 i En bra dag

Jag är glad idag också! 
Jag är glad att dagarna går. 
Jag är glad att det närmar sig januari. 
Jag är glad över att det snöar för vintern och julen närmar sig.
Jag är glad efter en trevlig dag på jobbet.
Jag är glad för att jag har haft trevligt middagsbesök.
Jag är helt enkelt väldigt glad idag! 
Det var faktiskt ett tag sen som humöret var på topp men nu känner jag att det vänder och jag kämpar varje dag med mina knäövningar för att vara så bra förberedd och tränad som möjligt inför operationen så att rehaben efteråt går snabbt och så att jag kan sparka boll igen!



Har träffat på världens sötaste vovve idag också!
Jag och hon som jag jobbar hos satt och åt lunch när jag tittade ut genom fönstret och såg någonting brunt, avlångt med stora öron som kom hoppandes genom snön över grannarnas tomter. Snabbt försvann den in under en altan och gömde sig. Jag sa att det där är nog en hund som sprungit lös men det tyckte inte hon som jag jobbar hos att det såg ut att vara, hon trodde att det var en mink eller iller. Vi brydde oss inte så mycket men efter ett tag så hörde jag hur någon hund skällde och det var ett sånt där ledset eller oroligt skall. På med ytterkläderna, plumsa genom snön mot altanen som den hade försvunnit under. Väl där såg jag ingenting med hörde hunden som gnydde. Pratade med den och visslade lite på den så tillslut kom den fram och det var en tax. Plockade upp den och fick världens blötaste puss! På halsbandet fanns det ett telefonnummer som jag ringde och det svarade en kvinna som var väldigt glad över att jag hittat hennes hund! Jag lämnade tillbaka hunden till dess rätta ägare även fast jag mest av allt hade velat behålla den!
Så det var dagens goda gärning!



KRAM på er

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-11-10 22:12:22

Sv; För några månader sen kunde jag inte gå. Idag sprang jag som en idiot, svettades, blev röd i ansiktet. Och inget brast. Jag kunde, JAG KUNDE ALLT JAG INTE TRODDE ATT JAG KUNDE.



Så man ska ha hopp. För det finns det gott om. Lycka till med allt! Du verkar väldigt go :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela