Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

För jag är glad, alltid lika glad!

Publicerad 2010-10-11 20:47:24 i En bra dag

Vädret idag kan man ju absolut inte klaga på!
Jag gick en sväng med mina bästa polare (kryckorna) till mormor och satt där ett tag och pratade, åt en clementin och bara myste! Vad skönt att man kan börja röra sig utanför husets väggar, ni som känner mig vet att jag hellre spenderar dagarna utomhus med någonting än att vara inne och försöka hitta på något.

Jag blir nog inte så rolig att ha och göra med om jag inte får utlopp för min energi, det märks så väl när vi har sommar-/vinteruppehåll från fotbollen och det har gått  någon dag utan träning, då är jag inte alls glad och pigg!

Det blev ingenting bakat idag i mina fina muffinsformar, hade ingen riktig inspiration, vet inte riktigt vad jag ska fylla de med! Någon som har något favoritrecept eller tips att dela med sig av?

Inom de närmaste dagarna tar jag nog farväl av mina kryckor och låter de bli undanstoppade för ett bra tag framöver. Det ska bli så skönt att kunna röra sig normalt igen :)

Inte så mycket smärta i knäet idag, det kommer och går lite grann men det känns mest i baksida lår och på utsidan av knäet (förhoppningsvis läker de delarna ihop nu)!

Nu ska jag krypa ner i soffan under filten med en kopp varm choklad i händerna och se kvällens avsnitt av Biggest Loser som vi bandat!

KRAM på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela