Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Nittiofjärde dagen

Publicerad 2011-01-05 22:15:51 i En bra dag







Detta är de bilder som blev bra från min fisketur igår. Det var väldigt kallt och grinigt väder med lite blåst och snöfall. Så jag blev inte nere på älven så länge. Sen var det väldigt lite vatten också så att jag överhuvudtaget fick en harr var lite otippat.

Jag plumsade i snön påväg ner mot älven och först så hade jag tagit sparken och lastat isborren och väskan med fiskesaker på den. Men eftersom att det var så djup snö och inget skoterspår, på åkern och nedför backen som tar mig till älven, så lämnade jag sparken och gick istället. Med snön upp till knäna så gick jag men ju närmare älven jag kom desto mer skare blev det och sen fastnade jag med mitt skadade ben genom skaren och ramlade framåt. Medan jag föll så trodde jag såklart att jag skulle bli liggandes och jag hann även fundera på vem och hur man skulle kunna hämta mig. Men tack o lov så klarade jag mig utan problem och jag kunde fortsätta min promenad mot fiskarna.

Jag lämnade harren hos mormor och morfar eftersom att de tycker om fisk väldigt mycket och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den. Men de blev iallafall väldigt glada!

KRAMAR

Kommentarer

Postat av: Anders

Publicerad 2011-01-06 02:34:32

Hej!

Svarar på din fråga även här utifall att du inte skulle se svaret på min blogg.



När skadan inträffade arbetade jag men fick bli sjukskriven. Strax därefter slutade jag jobbet för att börja studera. Så under tiden för min rehab inför och efter operationen studerade jag vilket även det gick bra. Någon dag till och från fick man räkna bort till läkarbesök och liknande. Sjukskrivning kan säkert bli aktuellt i ditt fall, i synnerhet tiden efter operationen.



Lycka till och hoppas att allt går bra för dig! :)

//Anders

Postat av: Sara

Publicerad 2011-01-06 09:24:29

Du, vilka härliga bilder! Det var länge sedan man fick sig en harr, jag tror det var i Byskeälven ovanför Skellefteå för några år sedan men det var med kastspö och jag gissar att det inte var ditt knep ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela