Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

11 November 2011

Publicerad 2011-11-11 10:38:10 i Fotboll

Har tänkt att jag ska hinna med en löprunda idag och se om kroppen svarar lika bra idag, konditionen måste bli bättre om jag ens ska drömma om att hänga med på fysträningarna med Södra när de drar igång.

Jag vet (hoppas innerligt) att både ledarna och tjejerna har lite överseende med att jag inte kommer att vara ett fysfenomen och ha lite svårt att hänga med i löpningarna från början.
Men jag är väldigt lättränad med en bra grundkondition och det kommer förhoppningsvis inte att krävas allför många veckor innan jag är någorlunda med.

Viljan finns där illafall och jag kommer absolut inte att vika ner mig, jag ska springa så att jag får blodsmak i munnen, tills hela Umeå snurrar och jag ligger över en papperskorg och mår riktigt dåligt.
Jag gillar känslan när man tagit ut sig extremt mycket och är inte nöjd över min prestation om jag inte är slut i kroppen. Benen ska vara spagetti och andningen häftig.
Älskar verkligen den känslan!!

Jag har lite att tänka på nu innan säsongen drar igång igen, smickrande erbjudanden, men ack så jobbiga!
Kommer att berätta när allting är färdig funderat.

TREVLIG HELG :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela