Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Lite update..

Publicerad 2011-11-07 14:51:32 i En bra dag

Förkylningen hänger sig fortfarande kvar som ett spöke.
Fortfarande lite ont i halsen, värst på morgonen.
Snuvig, nyser och har huvudvärk.
Men inte alls lika mycket som tidigare, så jag tror att det är påväg mot bättre vägar.

Igår var det dags för söndagspingisen igen och denna gång gick det mycket bättre!
Jag vågade ta steg i sidled och även trycka ifrån i sidledsförflyttningarna.
Några singelmatcher blev det och sen blev det även några dubbelmatcher, så SJUKT roligt!!!!
Jag vet att det håller, nu är det bara rädslan i huvudet som ska bort.

Har tagit ett till steg i rehaben också.
Jag kör min rehab utan SG än så länge eftersom att jag har gått igenom detta tidigare och vet vad jag ska göra.
Ska ta kontakt med SG innan jag börjar med boll så jag får veta att jag är i rätt fas.
Men, jag har börjat hoppa igen :)
Hopp på ett ben, ett hopp lätt framåt/sidled/bakåt, hopp upp på en låg avsats.
Fortsätter med löpning och benträning.
Står på ett ben så ofta som möjligt och ibland blundar jag också för att få kontroll på balansen och styrkan i de små musklerna runt knäet.



Ikväll ska jag mysa med bästa Emelie!
Mys mys :)


Ja, det var en liten update....

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-11-08 07:26:16

Härligt att läsa om dina framsteg! :D



Huvudet är svårast att träna! Går bara med tålamod och många goda exempel så man kan säga Se där vad bra det går! ;)

Postat av: Sara

Publicerad 2011-11-08 21:31:57

Tack för feedbacken! Gillar också nya layouten :) Ni verkar ha haft det riktigt mysigt igår. Jag missade totalt fotbollsgalan till följd av Ensam mamma söker... säger ganska mycket om mitt fotbollsintresse :) Jag har förresten lagt upp ett evenemang på facebook nu, angående tunnbrödsbakningen :) Borde ses snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela