Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Söndagens mysiga

Publicerad 2011-11-21 11:19:24 i En bra dag

Åh, nu passar jag på att skriva lite inlägg i efterhand eftersom att tid inte har funnits tidigare i helgen.

Det snöade i söndags, små små flingor som la sig på backen, de låg kvar där till kvällen, men sen var de borta.
Jag vill ha snö nu, så att det blir lite ljusare, trevligare och mer julstämning, för nu har jag inte mycket...

Jag var på söndagsmorgonen till missionshuset i Vännfors där det en gång på våren och en gång på hösten serveras "byafrukost" för en kostnad på 50kr/pers.
Jag följde med min mormor, hennes promenad sällskap och min moster dit. Har aldrig varit där tidigare så det skulle bli spännande att se vad det bjöds på.
Våfflor, grädde, sylt, youghurt, flingor, mjukt-/hårtbröd, kokt ägg, ost, smör, rökt skinka, gurka, paprika, ananas, vindruvor, kex, brieost, färkost, kaffe, pepparkakor, juice, kakor mm mm
Jag blev helt klart mätt och det är alltid trevlig att komma ut och träffa lite folk som man annars inte pratar med så mycket.

Kom hem och packade ner mig under en filt i soffan för att se damernas längdstafett på tv och det gick ju helt okej, men Norge kommer helt klart att vara ganska överlägsna denna vinter.

Drog iväg till gymmet och körde där ett ordentligt löppass.
Vi hade fått löpprogram till fjolens försäsong från fotbollslaget så det papperet hade jag kvar och hittade en löpning som jag trodde skulle funka.
20 st 45sek löp- 15 sek vila (14-16km/h)

Jag valde 14km/h för jag tänkte att jag måste klara av alla intervallerna och inte vika ner mig, hade först en fundering på att börja på 12-13km/h, men ska jag någongång orka hänga med laget på löpningarna så måste jag köra samma hastighet som de andra gör!

Det gick till en början riktigt bra och efter de första 5 intervallerna kändes det helt okej. När jag närmade mig den tionde sa jag till mig själv att jag skulle få en vila på en minut, men det kunde jag inte tillåta mig själv att ta, jag måste orka alla i ett svep!!
När jag var på den 13 intervallen började det att gå riktigt tungt, pulsen låg på 187-193 (har max på 198) och jag började fundera över hur jag skulle orka alla tjugo.
De sista intervallerna var ett helvete, jag sprang så fort som löpbandet snurrade och skrek för att få lite extra adrenalin så jag inte skulle sluta springa. (Jag var ensam på gymmet..) 
Var så nära att börja "fuska" lite grann med att sänka hastigheten eller att ta några sekuders vila. Men jag kunde inte ljuga för mig själv, jag MÅSTE köra allt precis enligt programmet!
Äntligen färdig ramlade jag ihop på golvet och bara log, nöjd över att ha klarat mig igenom allt, även fast det var sjukt jobbigt!!!!
Jag har en tävlingsdjävul och den hjälpte mig sanslöst mycket idag! TACK för den :)

Duschen var verkligen välbehövlig efter lite stretching!
Ah, vad skönt med ett riktigt lejält löppass! :)

Väl hemma igen plockade jag fram saker för att göra lite julgodis!
Julmusik på högsta volym, trillingnöt och hasselnötsmarsmallows blev tillverkade.
Men, jag var ganska less efter att ha handskalat ca150 hasselnötter...
Goda blev de och idag ska jag göra små strutar att paketera de i!

Söndagskvällen avslutades som vanligt med pingis och det går bättre och bättre!
Nu börjar jag vara snabbare i sidledsförflyttningarna och bollarna hamnar faktiskt på bordet! 
Skitkul att bara fara och leka lite grann samtidigt som det blir lite träning också!

Idag har jag träningsvärk och det gillas absolut!!!

Ett långt inlägg blev det idag eftersom jag varit dålig med uppdateringen tidigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela