Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Trillingnöt

Publicerad 2011-11-28 09:49:50 i Pyssel

Jag och min lillasyster bakade lite julgodis igår och det blev bla klassisk Trillingnöt,
supergott och hur enkelt som helst!




Ca 30 stycken

150 gr marabou mjölkchoklad
75 gr hasselnötter

Skala hasselnötterna, om du vill, genom att rosta de i ugnen på 200 grader ca 10 min Gnugga av skalen med hjälp av en kökshandduk.

Bryt chokladen i bitar och smält genom vattenbad eller i mikron. Rör om då och då.

Blanda ner nötterna i chokladen och rör om noga.

Lägg nötterna 3 och 3 med hjälp av en tesked på bakplåtspapper. Låt svalna.

Vill man göra de lite mer dekorativa så kan man antingen pynta med lite extra choklad som ringlas över eller dekorera med något vackert strössel.

Lycka till!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-11-28 18:41:03

Men de ser ju hur proffsiga ut som helst! Bra jobbat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela